Album fotograficzny klasy 3a   Dnia 10 października 2017 r. uczniowie klasy 3a ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Żarach odwiedzili dziennikarzy „Gazety Regionalnej”.   Dzieci miały okazję rozmawiać, udzielać wywiadu, zaprezentować swoje umiejętności spikera w Telewizji Regionalnej i poznać warsztat pracy dziennikarzy. Uczniowie opowiedzieli o swojej gazetce „Alfabet”, którą redagują od klasy pierwszej.   Gazetka powstała w 1999 r. z inicjatywy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, Grażyny Ćwikły. „Alfabet” był wielokrotnie nagradzany i wyróżniany przez organizatorów Konkursu na najlepszą Gazetkę Szkolną Województwa Lubuskiego.   Wychowawca klasy 3a Grażyna Ćwikła   Cieszę się, że uczniowie klas młodszych potrafią w sposób dziennikarski wypowiadać się na łamach czasopisma, są kreatywni i twórczy, a w przyszłości być może wykorzystując swoje umiejętności zostaną DZIENNIKARZAMI! Gratuluję! Wicedyrektor Szkoły H. Kryszewska fot. Honorata Kryszewska 1 / 6

Album fotograficzny klasy 3a - sp1.zary.plsp1.zary.pl/album-fotograficzny-klasy-1a.pdf · Album fotograficzny klasy 3a mieli okazję zwiedzić - wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa

Album fotograficzny klasy 3a

Dnia 10 października 2017 r. uczniowie klasy 3a ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Żarachodwiedzili dziennikarzy „Gazety Regionalnej”.    Dzieci miały okazję rozmawiać, udzielać wywiadu, zaprezentować swoje umiejętnościspikera w Telewizji Regionalnej i poznać warsztat pracy dziennikarzy. Uczniowie opowiedzieli oswojej gazetce „Alfabet”, którą redagują od klasy pierwszej.    Gazetka powstała w 1999 r. z inicjatywy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, GrażynyĆwikły. „Alfabet” był wielokrotnie nagradzany i wyróżniany przez organizatorów Konkursu nanajlepszą Gazetkę Szkolną Województwa Lubuskiego.    Wychowawca klasy 3a GrażynaĆwikła    Cieszę się, że uczniowie klas młodszych potrafią w sposób dziennikarski wypowiadać się nałamach czasopisma, są kreatywni i twórczy, a w przyszłości być może wykorzystując swojeumiejętności zostaną DZIENNIKARZAMI! Gratuluję! Wicedyrektor Szkoły H. Kryszewska

fot. Honorata Kryszewska

1 / 6

Album fotograficzny klasy 3a

*   *   *    Dziś, tj. w poniedziałek 18 września 2017 r., eksperymentowała klasa 3a, którejwychowawcą jest p. Grażynka Ćwikła.    Uczniowie, pod okiem wychowawcy oraz prowadzącej zajęcia, p. Ani Andrukiewicz,wykonywali ciastolinę oraz chemicznego węża.    Zajęcia sprawiły dzieciom dużą frajdę, a przy okazji stanowiły wspaniały przykład naukipoprzez zabawę. Piotr Pałac, Cezary Sułkowski

2 / 6

fot. Anna Andrukiewicz *   *   *    27 września 2017 r. uczniowie klas trzecich w czasie wycieczki do Parku Mużakowskiegomieli okazję zwiedzić - wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO - jeden znajznakomitszych przykładów sztuki ogrodowej XIX wieku w Europie.    Zwiedzaliśmy park po stronie niemieckiej i polskiej. Pogoda nam sprzyjała, a oprowadzającypo parku Pan Przewodnik nie tylko opowiadał dużo ciekawostek, ale jeszcze organizowałkonkursy, co chwilę sprawdzając, jak dzieci korzystają z przekazywanych informacji. Uczniowieklasy 3a chętnie napisali o wrażeniach z tej wycieczki: Co mnie zachwyciło, zadziwiło, zaciekawiło lub zmartwiło w czasie wycieczki do ParkuMużakowskiego? Maja Kloc    Nasza Pani ma dobre pomysły. Tym razem zaprosiła nas na wycieczkę do ParkuMużakowskiego. Poznawaliśmy tam historię i rośliny, oglądaliśmy zamek. Zaciekawiły mnie różne kształty liścidrzew. Przeszliśmy przez drzewny labirynt. Oglądaliśmy dzikie kaczki i łabędzie nieme. Zadziwiło mnie to, że dawne gatunki jabłoni jeszcze istnieją i można skosztować ich owoców. Zasmuciło mnie, że ten piękny park niszczono w czasie wojny.    Na koniec piekliśmy kiełbaski i z przykrością pożegnaliśmy się z Parkiem Mużakowskim. Stanisław Kuźniar    W czasie wycieczki zachwyciłem się pięknym zamkiem, ładnym, zadbanym parkiem, starymmostem.    W parku rosły ciekawe drzewa i inne rośliny. Zbieraliśmy różne nasiona i liście. Mogliśmytam zobaczyć przejeżdżające konne karoce z turystami. Widzieliśmy też stawy, po którychpływały kaczki. Podziwialiśmy piękne jesienne widoki. Mogliśmy pooddychać świeżympowietrzem. Atrakcją wycieczki było ognisko, przy którym grzaliśmy kiełbaski.    Wycieczka była bardzo udana. Do domu wróciliśmy zadowoleni, ale też zmęczeni. Szkodatylko, że ta wycieczka była jednodniowa! Hanna Kuczyńska    W czasie wycieczki do Parku Mużakowskiego zachwycił mnie piękny krajobraz: las, rzeka,mosty i kwiaty.    Pan Przewodnik dużo nam opowiadał i wymyślał ciekawe konkursy z nagrodami! Dziękitemu dowiedzieliśmy się, że założycielem parku był książę Herman Pikler. Chodząc po parku,zbieraliśmy kasztany, liście i żołędzie, przechodziliśmy po bardzo długim moście przez rzekęNysę Łużycką.    Bardzo podobał mi się labirynt, do którego weszliśmy, ale i wyszliśmy z niego. Po drodzewidziałam bryczkę z konnym zaprzęgiem, a nad wodą spotkaliśmy łabędzie i kaczki. Łabędziepodpłynęły do nas bardzo blisko, a kaczka… zanurkowała i widziałam tylko jej ogon. To byłozabawne!    Pod koniec wycieczki było ognisko: „Mniam, mniam!” – ale się najadłam pieczonej kiełbasy,zjadłam też aż dwie suche bułki! Aleksandra Turkiewicz    W Parku Mużakowskim widziałam piękny most – nigdy wcześniej go nie zauważyłam, aprzecież byłam tam już wiele razy.    Oglądałam, jak płynie rzeka Nysa Łużycka. Jest ogromna. Podobało mi się przejście przezrzekę mostem. Oglądaliśmy też z zewnątrz zamek. Jaki jest piękny i ogromny! Kiedy weszłamna drugie piętro zamku, mogłam sobie wyobrazić całe tamtejsze królestwo. Niestety, zamku niezwiedzaliśmy.    Po drodze napotkaliśmy wielką czapę zielonych liści, prawdziwy labirynt z liści. PanPrzewodnik powiedział, że ta roślina rośnie ponad 200 lat. W środku były kasztany! Zbieraliśmyje na prace ręczne. Może powstaną z nich piękne postacie? Chciałabym jeszcze wrócić do tegomiejsca i zwiedzić cały zamek i cały park, a wiem od mamy, że jest ogromny! Natasza Wągiel    Wchodząc do parku, od razu widzieliśmy dzieła natury: wszędzie było dużo drzew, liści igrzybów. Był z nami Przewodnik, który nam wszystko pokazywał. Kiedy pokonywaliśmy sporągórkę, zobaczyłam sarnę! Dalej było dużo drewnianych schodków, mały mostek i… w końcuzamek. Przy schodach stały (może na straży?) dwa stalowe lwy. Potem pojawiły się wielkiemosty, z których było widać pływające po rzece kaczki. Najbardziej spodobały mi się bryczki zkońmi, które przejeżdżały po drodze naszego wycieczkowego szlaku. Anna Kondratowicz    W Parku Mużakowskim byłam już kilka razy. Najładniej jest tam latem, kiedy kwitną kolorowekwiaty.    Podczas naszej wędrówki po parku widzieliśmy różne pomniki. Przewodnik organizował dlanas konkursy, interesująco opowiadał o zwierzętach mieszkających na terenie parku. Najbardziej zdziwiło mnie to, że mogliśmy wejść do drzewa… Drzewo było ogromne. Zmieściłasię w nim cała nasza klasa! Podobało mi się też inne, bardzo rozłożyste drzewo.Sprawdzaliśmy, ile dzieci potrzeba, żeby zmierzyć obwód pnia tego drzewa. Ustawiliśmy siędookoła i wyszło, że potrzeba aż dziesięciorga dzieci!    Akurat tego dnia na wycieczce nasza koleżanka obchodziła swoje urodziny. Poczęstowałanas cukierkami!

3 / 6

Album fotograficzny klasy 3a

fot. Grażyna Ćwikła Kochani Czytelnicy! Nasza gazetka klasowa (nie tylko klasy 3a) obchodzi swój Jubileusz: „Alfabet” świętuje swojąOSIEMNASTKĘ! Pierwszy numer jest poświęcony bardzo ważnej sprawie: Internet i … sami przeczytajcie!Egzemplarze gazetki dostępne są w naszej świetlicy szkolnej i na Facebooku naszej szkoły.Zapraszamy! Redaktorzy: Uczniowie klasy 3a i Ołówek. Grażyna Ćwikła