1 K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka, Retkes Ádám István Július 11-én délelőtt szállt fel a repülőnk Ferihegyről, azonban már az indulást is lázas készülődés előzte meg. Mindhárman izgatottan kutattunk a legmenőbb pubok és a legeldugottabb turista látványosságok után az utazás előtt, hogy a belga kultúrától átszellemülten lépjünk ki a repülőből Brüsszelben. Azonban egyikünk sem gondolta, hogy a K&H négy napnyi elképesztő, királyi bánásmóddal ajándékoz meg minket. A csütörtök délutáni érkezésünk után gyalog indultunk el felfedezni a várost. A hangulatos kis utcák és jellegzetes házak között bolyongva, a Grand-Place-tól nem messze rá is leltünk egy igen szokatlan pubra, aminek a házigazdája szívélyesen segített nekünk választani a finomabbnál finomabb belga remekek között. Ezután természetesen nem hagyhattuk ki a hamisítatlan belga sültkrumplit sem. A bemelegítő evés-ivás után pedig következett a három fogásos vacsora, amely szintén kitűnő belga fogásokból állt. Az este végeztével pedig összegyűltünk a hotelszobában, és megvizsgáltuk, milyen csatornák közül válogathatnak a belgák. Pénteken egy kiadós alvás és egy még kiadósabb svédasztalos reggeli után találkoztunk a sofőrünkkel és az idegenvezetőnkkel, hogy ellátogassunk Belgium egyik leghangulatosabb kisvárosába – Bruges-be. Előző éjszaka hangolódásképp megnéztük az In Bruges című filmet, amit leginkább az erős idegzetűeknek ajánlunk. A városka azonban valóban legalább olyan mesebeli volt, mint a filmben. Vékony, ám magas házak sorakoztak egymás mellett, s közöttük egy csatorna ölelte körbe a központot, amin oda-vissza városnéző csónakok közlekedtek. A csatorna partján pedig hattyúk és kacsák tucatjai süttették magukat a nyári napsugarak alatt. Ahogy kellemesen andalogtunk a hidakkal tűzdelt sétálóúton, az idegenvezetőnk érdekesnél érdekesebb történetekkel szórakoztatott minket. Látogatásunk során szerencsénk volt Bruges nevezetes sörét is megkóstolnunk, méghozzá az ottani sörfőzdében, amiből csőrendszeren keresztül küldik a palackozóüzembe a Bruges Zot-ot. Mindenkinek ajánljuk az otthoni vízvezeték helyett. A séta végeztével pedig mi is részt vehettünk egy csónakos városnéző kiránduláson, amin bár végig zuhogott a nyakunkba az eső, ez csak fokozta a hangulatot. A városnézés után a tengerpart felé vettük az irányt, ahol a ragyogó napsütésben kagylókat gyűjtögetve sétáltunk, és a bátrabb férfi részlege a csapatnak egy fejesre is benevezett a 20 fokos tengervízben. A nap során fantasztikus ebédben és vacsorában lehetett részünk, amiket azóta is visszasírunk. A szombati napon került sor Brüsszel körbejárására, amely során – vezetőnknek hála – teljes képet kaphattunk a városról. Bár korábban bolyongtunk magunkban a főutcán és a hotelhez közeli területeken, ekkor döbbentünk csak rá, milyen nagy Brüsszel valójában, és ekkor nyílt alkalmunk a különböző városrészek megismerésére. A város fantasztikus történelmi háttérrel rendelkezik, aminek ma is őrzik ékes nyomát a macskaköves utcácskák, a téglaépületek és az aranyberakásos díszítések. Leghangsúlyosabban a Céhek Terén (Grand-Place/Grote Markt) éreztük, hogy milyen nagy múltra tekint vissza Brüsszel. Körbejártuk a dombtetőn elhelyezkedő régi városrészt, ahol a középkori városfal egyes részei a mai napig állnak, és a sétát az Európai Unió negyedénél fejeztük be. Ebéd után szabad volt a délutánunk, így egy rövid pihenő után késő délután visszatértünk a városba a szállodából, hogy esti fények mellett is megnézhessük a főteret, illetve a turisták számára lassan kötelező elemnek eleget téve az estét a Delirium sörözőben fejeztük be helyi sörkülönlegességek társaságában. A vasárnap reggel sajnos már a pakolásról szólt, azonban a vásárolt szuvenírek elcsomagolása által újraélhettük az előző napokat, és ekkor realizáltuk, mennyi élménnyel lettünk gazdagabbak az utazás során, a K&H jóvoltából. A lelkes sofőrünknek hála, a reptérre menet útba ejtettük az Atomiumot és a környező látványosságokat, így mindent ki tudtunk hozni ebből a négy napból, amit csak lehetett.

Page 1: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből

Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka, Retkes Ádám István

hotelszobában, és megvizsgáltuk, milyen csatornák közül válogathatnak a belgák.

Page 2: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Képek:

1. Bruges (péntek)

2. Knokke, tengerpart (péntek)

3. Brüsszel, Grand-Place (csütörtök)

4. Manneken Pis (szombat)

5. Bruges, sörfőzde (péntek)

6. Bruges, csónakos városnézés az esőben (péntek)

7. Bruges (péntek)

8. Knokke, tengerpart (péntek)

9. Ínycsiklandó vacsora (szombat)

10. Brüsszel, Európai Bizottság épülete (szombat)

Page 3: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 4: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 5: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 6: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 7: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 8: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 9: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 10: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 11: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,

Page 12: K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből€¦ · K&H diákkupa nyereményút élménybeszámoló Brüsszelből Győztes csapat: Fekete Mátyás, Harnberger Bianka,