Ovaj dokument služi samo za internu upotrebu. Redistribucija i kopiranje bez saglasnosti vlasnika autorskih prava su zabranjeni! Start 16.09.2016 Friday Država: Bosna i Hercegovina Doseg: Stranica: 50 Površina: 1,083 cm 2 1 / 2

Page 1: MILADINKA MIMA VRHA Planina te smjesti na pravo mjesto · 2016-09-15 · smiješi se Mima. ti sam sa sobom, preispituješ sebe i svo--Na Matterhornsmo krenuli 15 do 5.00 Kaže da

MILADINKA MIMA VASIĆ, ŽENA SA VRHA MATTERHORNA

Planina te smjestina pravo mjesto

Tuzlanka Miladinka Mima Vasić, '«'** 3 ***t^ '"" """^^^^^IHHj^^^^H

va je žcna iz BiH koja se popela na vrh t^^jp" '%^^!WWBwl «* .Jk 1j /"*-<

Matterhorna. Sa Matterhorna, kaže Mima, Kfl^Htt§_^'' .J"7i^_fe. "*pogledat je lijepo. Vidi se gradić Zermart, v:%jfcil^^^§P*^*j k f' .^.Monte Rosa plato na kojem se nalazi bez- _^________________Wf^^_fSWBK—mtm£^ "" 'T——____^^USHimf~?

broj vrhova iznad 4.000 metara nadmor- "^^-M&^^BMH^k,.pa i Mont kao '

~^^^^^^^^^^^^^^S^~~~~~~~~~r7^^9^^9Km" ""•■ \ s^^^mt^^~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~fj^B~% t^^L Jr \^^^^^HHH- U trenutkuizlaskanavrhosjećajisupo- $ __:• *^^^H^^^Hradosr, osmijeh, ponos, ——mL__y~JK~^^U^^^Ustrahopoštovanje prema planini. Shvatiš \bB^BSUW^^~___^__WWW_______. V^^H^ni^^^^^^ .^^^^^^Hda mi ne osvajamo ništa, planine vrhovi _\\\\_% ~v-, V^^^^rosvajaju nas svojom Ijepotom. I, najvaž- ,^r^\W '^^^^^B^ ~^^^~~~~^~~~'^ «^^^^^^^Bj^Hnije, kada dodeš na vrh, ništa ti višc nijc jjl f S^^ I^HHh im..... V 'i\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\UBUvažno.Nesjetišsenićegdrugog,nikakvih ~/~~. M^^^B^~WW\m- X. il____________Hproblema, poteškoća! Ničeg! Predan si jH^^^^ti(HHfcf___P^^^___r ,____^^^^^^^^Psamo penjanju. Svi bi trebali svaki dan UUi\ 1*\ ~^U "'Jm -^td_____________H^ići u planine. Bh. planine su sasvim do- Up-O^^^VL ' wl^H^^^^^^^^^Hl^MHK!&'ar___________________Si

lijepe, lijcčc du.šu - priča Mima. W^LW ,\_ ~__^^^^^^^^^^^^^BBf^m2T^mU^^^K^^^^^^Sosvojila Matterhorn su 'x Xt'.. ; r

„ -~^L~^L~^L~w^^^^^^^^BS^USBmm^mmmmmmmmmmmmmmmmmnili Tomislav Cvitanušić, kao voda Wm 'v .*■-.. >jž š^9|^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^|^^^^^H

Ismir, Armin HBiH ■ Ji^riH^^^^^E^^I^^^^E'HH^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^L.^

■ M/^mW^^U9^^^^mF _YjŠ^^^_w__^_^_U_^_^_^S_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^f/ .^m^^^^^^^^^^^^S'_^^__i^^ ji^^________^^^___________^f/ _______w____________mo Matterhorn. Svi se poznajemo već __^\^^^^___B^____w_^F —__\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\r^^^m'__\_\\\\\\\\\\\\E^^^^^E^^^^^^^^Bdugi niz godina, imali smo istog učitc- ' BU7^/7^S9W^U/^^^^ -% ___\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^^^^^W

instruktora alpinizma, Muhameda r*7_^^$w ______ *~_^_^_j _^_^m M_^USmmmmr^_\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\_mGafića, a Matterhorn svakako san svih i A^^UU m^U m^^^Si^^U^^^^^^^^^^^Salpinista. Za ovakav potrebna IMm^^^^^^^U^^^Sm __________________________________H

J^UB ____\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\WB _____________¥ ______________________________________[

—~^—~^—~^—~^~^ —~^—w ~~^—~^mm^mm~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\

Ne osvajamo mi ništa! Planine i vrhovi svojom ljepotomi osvajajunasIPcnjanjeoplemeničovjekaimojkoiegaJusko

je to dobro rekao: postanete bolji čovjek! Inače, svoj odmorne mogu zamisliti na plaži!

Ova

Doseg:

Stranica: 50

Površina: 1,083 cm2 1 / 2

Page 2: MILADINKA MIMA VRHA Planina te smjesti na pravo mjesto · 2016-09-15 · smiješi se Mima. ti sam sa sobom, preispituješ sebe i svo--Na Matterhornsmo krenuli 15 do 5.00 Kaže da

psihofizička H^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^|sprema. No, ključ uspjeha je dobar timu kome se ljudi razumiju imaju među-sobno povjerenje. Cilj penjača je dose- ~~~~~~~~Wći vrh, alibitnijijesamput kojegpenjač '^H^^^^^I ICCUprolazi sa partnerom u kojeg ima neogra- HP^^^^HfSSfr -■«<-<"'ničeno povjerenje. Vezani smo po dvoje. H|fej|^^^^KPraktično, život stavljate u ruke partne- -: lh v.' t cS"\>K3 "tK'ij.ru. Na ovom penjanju bila sam u paru saTomom. Nismo rizikovali, svaki korak <^^^^^^^^^Ll ~Š~~WB^^^^^^^S vas P" stav ' g4j e vam je mjesto, učini dabio je unaprijed isplaniran. Zato smo kao .^^^^^^^^Hfl^^^^j^^^^^^^^H svi odnosi budu najiskreniji mogući - pri-timuspjeli. Predkrajspuštanjasamde- H^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^| ča Mima.hidrirala i to je neprijatan osjećaj. Suha H^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^| Ona naglašava da svaki penjač visokogo-usta, vrtoglavica, nagon za povraćanje H^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^H rac mora biti u konstantnom trcningu štoi zadnih 200 metara sam molila Tomu HHHHHHHHHHHHHHHHI podrazumijeva redovne odlaske na plani-da me čuva govoreći da ću pasti iako se ujutro spustimo na sigurno tlo, skloni- nu, penjanje, trčanje tri-četiri puta sedmič-to nikako nije moglo desiti jer sam bila šte Solvav, na oko 4000 metara nadmor- no... Sam doživljaj na vrhu ne traje dugo.vezana za njega. Podržavao me je govo- ske visine. Put do vrha i natragje trajaoreći: nećeš mi valjda sada to napraviti - 22 sata. Kad penješ, imaš vremena bi-smiješi se Mima. ti sam sa sobom, preispituješ sebe i svo- - Na Matterhorn smo krenuli 15 do 5.00Kaže da penjače naprijed tjera volja za pe- je postupke, razmišljaš o prijateljima i ujutro, u 16.00 poslijepodne smo bili nanjanjem na vrh, ali da je spuštanje mnogo porodici, na momente osjećaš strah, sla- vrhu. Ostali dvadesetak minuta, tek to-teže i opasnije. Penjači se, objašnjava, prili- bost. Penjanje vas promijeni na najbolji liko da raširimo zastavu BiH, uslikamokom penjanja trude dabudu što lakši, ali i mogući način jer kada se suočite sa ne- se i javimo se svojima i učitelju Gafićuda imaju svu potrebnu opremu i namirni- kim životnim problemom kažete sebis koji je sve vrijeme bio sa nama što na te-ce. Na Matterhorn su nosili užad, pojas, ako sam mogao ono, vala mogu i ovo - lefonu što na skajpu, pratio vremenskukacigu, čepin, dereze, odjeću i vode i hrane. veli Mima. prognozu i davao podršku. Neko je čak

Naglašava da se ni u jednom trenutku ni- rekao da nemamo vremena za zastavuje pitala zašto joj to treba? Mnogi se, obja- i onda je bila panika, ali stigli smo sve -- Mi, penjači, kažemo da ne postoji lo- snit će, pitaju koja je svrha penjanja jer od priča Miladinka Mima Vasić.

še vrijeme, postoji samo dobra oprema. toga nema čovjek ništa materijalno. Zatim podsjeća na svoje početke, da se pe-Bili smo dobro opremljeni, mogli smo i - Drugog motiva, osim penjanja i uži- njanjem bavi od 2002 godine.noć dočekati u stijeni. Ponijeli smo po vanja u planini, nema. Ne osvajamo mi - Boravila sam u Austriji, čuvala djecu,tri Iitra vode, nekoliko energetskih plo- ništa! Planine i vrhovi svojom ljepotom u slobodno vrijeme sam planinarila. Načica i to smo konzumirali tokom uspo- osvajaju nas! Penjanje oplemeni čovjeka visoke vrhove se penjem od 2004. i to jena. Najteži trenutak bilo je spuštanje po i moj kolega Jusko je to dobro rekao: po- visokogorstvo, vrhovi iznad 3.000 me-mraku. Veći je rizik, kretanje je složeni- stanete bolji čovjek! Inače, svoj odmor tara. Planine u BiH su do 2.000 i ispe-je. Naš kolega Armin je učinio da svaki ne mogu zamisliti na plaži! Moj odmor njala sam većinu vrhova u BiH i okruže-naš korak bude siguran, da se u pola tri mora biti aktivan i to mi daje snagu i u nju. Ne znam kada sam prešla tu granicu

poslu i u svemu drugom. Penjanje na vrh od 3.000 metara! Mislim da je to biloučini da sve ostale stvari gledaš druga- 2011. Matterhornje definitivno najzah-čije jer ako uspiješ da se krećeš 22 sata, tjevniji vrh kojeg sam ispenjala - sigur-ne jedeš, ne ideš u WC i sve to izdržiš... na je Mima, inače asistent instruktora naOsim toga, ja sam veoma vedra i otvo- Sarajevskoj školi alpinizma i regisrrovanirena osoba, ali planina sve odnose učini gorski spasilac.posebnim i svakog od nas stavi na mje- Sljedeći Mimin vrh je jedan od najviših usto koje mu pripada. Možete biti arhi- Italiji, Ausrriji ili Francuskoj, ali prije sve-tekta, ljekar, doktor nauka, ali planina ga - sarajevski polumaraton! •