ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni večer sedim ob zemljevidu Evrope in gledam poti , ki sva jih v najini kratki avtodomarski karieri prevozila in uživala ob njihovih lepotah in zanimivostih,nakar se mi zazdi, da imam nekje spravljeno knjigo Romantische straße. Kje je to? V Nemčiji od Würzburga do Füsna in gradov Ludvika Bavarskega Neuschwanstein in Hohenschwangau. In tako je padla ideja za kratek potep. 1.dan (četrtek 20.9.2012) Okrog 13h se tri posadke dobimo na gorenjski avtocesti in jo mahnemo direktno proti Würzburgu do katerega imava midva z Zaplane 717km. Seveda takoj obvestilo po radiu, da je pred tunelom Karavanke zastoj, tunel Ljubelj obnavljajo, tako da se podamo čez Korensko sedlo. Ok, pridemo na AC in glej ga »vrag« delo na cesti, tako da zgrešimo odcep za Nemčijo in naredimo dodatnih 30km-ups se zgodi.Nato pa v Avstriji prvi zastoj-delo na cesti in do Münchna nekako vse super, potem pa vsake nekaj km DELO NA CESTI, kar je postalo že kar utrujajoče in nadležno. Vendar se okrog enajstih zvečer ustavimo na parkirišču ob avtocesto 12km pred Würzburgom in tu v miru prespimo.

Page 1: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012

1.dan (četrtek 20.9.2012)

parkirišču ob avtocesto 12km pred Würzburgom in tu v miru prespimo.

Page 2: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

2.dan

Zjutraj v soncu se odpeljemo naprej proti PZA-ju katerega koordinate sem našla v bord atlasu. To je Kanu

klub, ki ima 6 prostorov za avtodome (5 eur avtodom,3 eur p.p., 2eur elektrika) od mesta pa je oddaljen

samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne stric

in začne panično tulit na nas«bezec, bezec, bezec.....« ja, ja prav samo obrnemo,če je« bezec«. Zapeljmo

nazaj na glavno cesto, ustavimo in vprašamo domačina kje je najbližje parkirišče. Prijazno nam pove, da

je točno nasproti kanu kluba veliko parkirišče. In res, takoj ga najdemo, kjer se postavimo poleg še treh

avtodomov, z njimi malo podebatiramo in nam povedo, da lahko tu v miru tudi prespimo-jupiiii-pa še

zastonj je, spet smo prišparal(49.778133/9.928829). Sprehodimo našo Laro, bicikle ven in v mesto,

kamor se lahko odpeljete tudi s tramvajem, ki stoji 50m stran od parkinga. Najprej smo se povzpeli na

Würzburški grad, se malo sprehodili in uživali v pogledu po mestu in okolici. Na gradu lahko tudi

parkirate z avtodomom 5 eur/24h brez oskrbe (49.790267/9.915924). Popoldne pa še v stari del mesta,

kjer se bohotijo raznobarvne hiše in palače, ki so bile v večini porušene l. 1945 in do sedaj tako

obnovljene, da težko verjameš kaj se je mestu zgodilo konec druge svetovne vojne.

Page 3: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

3.dan

Po kavi in zajtrku se odpravimo naprej po Romantični cesti do mesteca Tauberbischofsheim, kjer zastonj

parkiramo na PZA(49.622222/9.666111), in se sprehodimo do glavnega trga in mestne cerkvice.

Vsekakor ne bom opisovala vseh detaljev vasic in mest, ker je vsako zase unikat. Čudovita arhitektura,

krasne barvne hiše... Kaj vidite v tem pa naj presodi vsak sam, saj pravijo »sto ljudi sto čudi«.

Naslednje mesto je Lauda-Königshofen skozi katerega se samo zapeljemo,nato pa v Bad Mergentheim,

kjer parkiramo na PZA zastonj(49.492222/9.791944), voda 1eur/80l, elektrika 1eur/16h,praznenje wc

zastonj. Zopet se vsedemo na kolesa, ker je mestece oddaljeno približno 1,5km od parkinga. Povsod so

kolesarske steze odlično urejene, celo vzdolž cele Romantische straße . Če cesto prevoziš z avtom je

dolga 410 km, če voziš s kolesom po kolesarski poti je dolga 460km, lahko pa Romantično cesto

prehodiš, vendar je še malo daljša-480km.

Popoldne se odpeljemo naprej do vasi Weikersheim z isto imenovanim gradom, katerega si ogledamo od

zunaj in tudi plačamo vodeni ogled(5,5eur na osebo).Parkiramo in prespimo na zastonj PZA brez oskrbe

(49.483583/9.896913). Tu pa nas nekaj zmede, gledamo na veliko njivo gladiol, katere si ljudje sami

nabirajo in že padajo komentarji kako bomo mi ponoči »rabutali » rože. Vendar ne ,ne bomo rabutali, saj

je na vrhu njive plakat poleg pa so na tleh zložene tudi buče po velikosti, poleg pa cene od 1 do 7 eurov

buča, na plakatu pa piše še cena za gladiolo 0,60 eur, za sončnice 0,50 eura, denar pa se vrže v blagajno

pod tekstom. Ja, tukaj poštenost nekaj velja!

Page 4: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

4.dan

Zbudimo se v malce oblačno jutro ter nadaljujemo pot do Rothenburg ob der Tauber kjer se sparkiramo

na lepem PZA-ju ob mestnem obzidju -10eur avtodom/24h, elektrika 0,50 eur/kwh, voda 1 euro/50-80l,

praznenje wc zastonj (49.370556/10.18333). Ko se počasi odpravljamo v mesto nam posije še sonce in

dan se nam zdi popoln. Rothenburg o.d.t. je večje staro mesto za obzidjem, ki še tako velikega skeptika

ne razočara. Dolga glavna ulica pisanih hiš z trgovinicami in lokali te pripelje do čudovitega osrednjega

trga z vodjakom, bogato mestno hišo s stolpom iz katerega je čudovit razgled po okolici. Sprehodimo se

še po obzidju nato na kosilo po kosilu pa na kolesa in še na drugo stran mesta.

Page 5: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

5.dan

Polni lepih vtisov se odpeljemo naprej proti mestu Dinkelsbühl kjer nas malo zmede parkirišče za

avtodome, ki je ukinjeno. Vendar glede na to, da bomo v mestecu preživeli samo kakšno urico najdemo

parkirišče pri nogometnem igrišču in šoli (49.064291/10.311546), vendar tudi na drugih označenih

parkingih ni problem parkiranja.

Page 6: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

Naprej nas pot popelje do Nördlingena, še enega mestnega jedra v obzidju. Kot povsod je tudi tu lep

PZA zastonj-voda 2eur/80l, elektrika 2eur/kwh, praznenje wc zastonj(48.855278/10.483611), nahaja pa

se 3 minute stran od vhoda v mesto.

Ker je bil ponedeljek in so gradovi za oglede notranjosti zaprti, se zapeljemo do gradu Harburg in se

sprehodimo po njegovem vrtu, parkiramo pa na parkirišču pred dvorcem, kjer se lahko tudi v miru

prespi(48.78371/10.686671).

Page 7: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

Mi se odločimo, da se odpeljemo še naprej saj razdalje med mesti niso velike. Popoldne pristanemo v

mestu Donauwörth-PZA zastonj, elektrika 1eur/8h, voda 1eur/80l, praznenje wc zastonj

(48.714429/10.777379). Mesto obdajata dve reki Wörnitz inDonava, prvotno pa je bila to ribiška vas

Wörth na otoku na reki Wörnitz, vse dokler niso otoka povezali z mostom.

6.dan

To jutro prispemo v Augsburg na PZA-8eur/24h, elektrika 1eur/6h, voda 1eur/100l, praznenje wc zastonj

(48.369722/10.877778). Ker je mesto precej veliko nam zopet pridejo v poštev kolesa, kar pa meni

osebno ne diši kaj preveč, saj ne maram velikih mest in gneče. Vendar se vseeno zapeljemo do mestnega

jedra, midva nadaljujeva v centru peš, ostali pa po mestu kolesarijo. Res je Ausburg veliko mesto, tako

da imaš kar precej dela, da obiščeš vse kar želiš. Meni je zadostoval sprehod po starem delu, sprehod po

mestni tržnici in ogled Zlate sobane v mestni hiši(vstopnina 2,5eur/osebo). Dovolj imam »gužve«, nazaj

do avtodomov. Ker naju bo Lara neizmerno vesela se odločiva, da popoldne preživiva z njo v parku blizu

PZA-ja. Tu pa prvič tudi doživimo kontrolo listkov s plačano parkirnino. Vsekakor se splača biti pošten!!!

Page 8: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

7.dan

Zjutraj nas pot popelje še do enega meni čudovitega mesteca Landsberg am Lech. Sedaj se bom že

ponavljala vendar je tudi tu čudovit PZA(48.055448/10.873533). Za dve uri smo plačali 0,50eur, za 24ur

pa plačaš 1eur (voda 1eur,praznenje wc zastonj). Mesto leži ob reki Lech, s čudovito glavno ulico,

pisanimi fasadami,vodnjakom, glavnim trgom...

Po sprehodu se odpravimo naprej do mesta Schongau-PZA zastonj, voda 1eur/80l, praznenje wc 1eur

(47.808611/10.898611). Glede na to, da smo v teh dneh videli ogromno čudovitih mest me Schongau

malo razočara. Vsekakor je vreden ogleda, vendar mestu nekaj manjka.

Page 9: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

Tu pa je tudi naša zadnja skupna postojanka, saj smo bili dve posadki naprej po Romantische straße že

dobro leto nazaj, tako da smo se odpravili počasi proti avtocesti, naši prijatelji pa so se odpravili še do

gradu Neuschwanstein in Hohenschwangau. Parkirišče pri gradovih je odprto od 7h do 21h, plačuje se na

ure najvišja cena pa je 11eur za avtodom(47.554613/10.737289). Blizu gradov pa je še eno lepo mesto,

zadnje na Romantische Straße, Füssen. Tudi tu je 1,5km stran od centra lep PZA-10eur avtodom, 2

eur/osebo,elektrika 1 eur/kwh,WI-FI. Lahko pa se zastonj prespi par km stran v vasici Halblech na PZA

brez oskrbe(47.629175/10.820621).

Page 10: ROMANTISCHE STRAßE-SEPTEMBER 2012 Na nek vroooč poletni ... STRASSE SEPTE… · samo 1,5km (49.780079/9.928470). Ko se pripeljemo pred vhod skoči iz njihove recepcije-gostilne

8.dan

Od Schongaua do avtoceste se ustavimo še v mestu Bad Tölz (47.763056/11.549722,8eur/24h ali

0,5eur/1,5h, voda 1eur/50l, wc praznenje zastonj), ki pa že ima alpski pridih.

Tako se konča naše kratko potepanje po Romantični cesti. Moji vtisi: vsekakor čudovito, lahko bi trajalo

par dni več, mogoče se splača zaviti še malo levo in malo desno, mogoče kje ostati še malo dlje. Tudi

pokrajina po kateri se voziš te očara. Lepo je videti urejene kmetije,na kateri se bohotijo sončni

kolektorji za proizvajanje elektrike, pa tudi vetrnic za elektriko ne manjka-le kako lahko postavijo toliko

vetrnic, kaj bo pa s ptiči!!!! Ceste pa, ne rabim komentarja saj niso zluknjane in »poflikane«kot pri nas,

vsekakor pa so širše in lepše urejene.